Sunprime Ananda Suites er Vings trettende hotell for de som reiser uten barn.
– Vi velger å åpne ytterligere ett Sunprime Hotel på Gran Canaria fordi dette er et av våre mest populære reisemål, spesielt om vinteren. I tillegg øker stadig etterspørsel etter hotell som er tilpasset en voksen målgruppe, sier Tonje Fossum, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving i en pressemelding.
Sunprime Ananda Suites er nyrenovert i lekkert design, og ligger, ifølge turoperatøren, godt til ved både strand, shopping og restauranttilbud.
– Vi vil også her, som på de andre Sunprime-hotellene, tilby gratis gruppetimer ledet av SATS-utdannede instruktører. Dette er et tilbud som vi vet at våre gjester setter stor pris på. De som vil skjemme seg bort litt ekstra i ferien, kan unne seg ulike behandlinger i luksuriøse omgivelser på hotellets spa. Hotellet har også et delikat restauranttilbud for de som vet å sette pris på god mat og vin. Dessuten er etterspørselen etter hotell for de som reiser uten barn er stor. Salget av Sunprime-hotell har i år økt med 63 prosent mot i fjor, og kundegruppen er variert. Den største kundegruppen er de mellom 50 og 64 år, som reiser i april, mai og september. I sommermånedene er det derimot de mellom 18 og 29 år som dominerer, sier Fossum.
I disse dager lanserer Ving en ny reklamefilm for Sunprime Hotels som skal vises på TV i tiden fremover. I hovedrollene er to livsglade pensjonister.
– Aldersgruppen 60 pluss er en viktig målgruppe for oss. De er ofte reisevante og de liker å være aktive når de er på ferie. Det er sjelden noen løfter frem denne målgruppen på en så positiv måte i reklamesammenheng, sier Fossum. Og legger til at de håper den nye filmen vil friste enda flere til å utforske deres hotellkonsept for voksne.
Filmen er en del av Vings store vinterkampanje som vil være synlig i hele høst på TV, i printannonser, på nettet, i nyhetsbrev og sosiale medier.