ÂJeg er ambisiøs på vegne av Scandic, og jeg skal jobbe hardt for å nå våre mål om enda sterkere posisjon i Norge. Vi skal tørre å være utradisjonelle og innovative i vår strategiske og kommunikative valg fremover, samtidig som vi definitivt skal være mer tilstede online og i forkant av den digitale utviklingen, sier Tine Birkeland i følge en pressemelding fra hotellkjeden.
Birkeland har erfaring fra ulike byråer som Rezer AS og Ashley Booth Design, og har de siste seks årene jobbet som konsulent og rådgiver i Concept Communication. Der arbeidet hun mye med åpningen av Scandic Vulkan i Oslo.
ÂFor å nå våre høye mål er godt samarbeid helt avgjørende. Jeg kommer til å være en pådriver for en mer helhetlig kommunikasjon og for et tydeligere budskap. For å få til det må interne krefter, byråer og kanaler spille sammen og jobbe mer integrert for å lykkes. Kunder, partnere og konkurrenter skal få merke en forskjell, lover Birkeland.
De siste årene har Scandic vokst kraftig og økt sin hotellportefølje, og har i følge pressemeldingen store planer fremover på det norske markedet. I sommer åpner et flunkende nytt hotell på Bystranda i Kristiansand, og neste år står Nordens største hotell og konferanseanlegg klart på Lerkendal i Trondheim. I tillegg åpner Scandic et nytt og spennende hotell i Stavanger, Scandic Stavanger City.
ÂHotellbransjen har et forbedringspotensiale når det gjelder å basere avgjørelser i enda større grad på faktakunnskap om hva kundene ønsker. I Scandic skal vi vite hva som driver våre kunder basert på kunnskap og analyse, og så skal vi levere på det. Tine passer ypperlig inn i det videre arbeidet med sin erfaring og kompetanse, og samtidig er hun et friskt pust som ikke er redd for å stikke seg frem litt. Det trenger både Scandic og hotellbransjen, sier salgs- og markedsdirektør Axel Huus i Scandic.