Norwegian, som tidligere kun har hatt en avtale med SAS-oppstartete GDS-selskapet Amadeus, er godt fornøyd med den nye avtalen. Dette er nemlig GDSen de amerikanske reisebyråene selv benytter, og åpner også det Nord-Amerikanske markedet for turisme i Skandinavia. Tiden hvor lavprisselskaper skulle klare seg uten disse distribusjonssystemene er åpenbart for lengst forbi.
 Avtalen med Sabre, og den globale rekkevidden dette gir oss, hjelper til å distribuere vårt produkt til nye markeder. Denne kanalen kommer til å spille en avgjørende rolle i arbeidet med å tilby en førsteklasses reiseopplevelse til rimlige priser til et bredest mulig kundegruppe, sier slagsdirektør i Norwegian, Lars Sande.
Også Sabre er strålende fornøyd med avtalen.
 Norwegians markedspossisjon blant europeiske bedrifter og forretningsreisende har vokst i løpet av de siste årene, og vi ønsker å hjelpe til i denne utviklingen. Vi kommer til å fortsette investeringene i lavkostselskap, som Norwegian, som trenger å forbedre sitt internasjonale nettverk og tilbud. Avtalen er også viktig for Sabres utvikling ettersom vi kontinuerlig forsøker å øke tilbudet billetter fra lavprisselskap for våre reisebyråers kunder, sier Harald Eisenaecher, Senior Vice President for Sabre EMEA.