Nå er det klart for lanseringen av SAS’ nye konsept som erstatter de gamle serviceklassene – SAS Go tar over for vanlig økonimi-billetter, mens SAS Plus for reisende som ønsker noen tilleggstjenester.
– Konseptet er utviklet i samarbeid med våre kunder og møter etterspørselen etter enklere og mer effektive reiser for både privat- og forretningsreisende, skriver SAS i en pressemelding.
I november sist år lanserte SAS sin nye strategi, 4Excellence Next Generation (4XNG). Selskapet forandres nå gjennomgripende med nye kollektivavtaler med piloter og kabinpersonalet, sentralisering og redusering av den administrative organisasjonen, samt outsourcing og frasalg av virksomheter. Planen innebærer også en fornying og utvikling av vårt kundetilbud.
– Vi vil forenkle våre kunders reise. Som en del av det introduserer vi SAS Go og SAS Plus. For SAS betyr enkelhet at det du trenger er inkludert. Under utviklingen av det nye konseptet har vi tatt utgangspunkt i våre kunders behov framfor hva som er bransjestandard, sier Rickard Gustafson, konsernsjef i SAS.
I SAS Go inngår alltid én innsjekket kolli uten avgift, kaffe eller te ombord, samt flere tidsbesparende tjenester som innsjekk på mobil. I SAS Plus er to kolli inkludert, SAS Fast Track, adgang til lounge, mat og drikke om bord og dobbelt med EuroBonus-poeng, i tillegg til fordelene som SAS Go tilbyr.
Dette innebærer også et helt nytt servicekonsept ombord, der den tradisjonelle flymaten erstattes med en Café med nye valgmuligheter som tilbys samtlige kunder ombord.