Dermed står en av Trøndelags største reiselivskommuner uten noen felles markedsfører.
 Det er veldig synd. Oppdal trenger et selskap som jobber med felles markedsføring av hele kommunen. Det er ganske få aktører som alene er i stand til å drive nasjonal og internasjonal markedsføring, sier Heidi Hokseng, fungerende styreleder i Destinasjon Oppdal til Adressa.no..
Det har i lang tid vært stor usikkerhet rundt fremtiden til Destinasjon Oppdal, samtidig som selskapet også har vært preget av stor intern uro. I fjor høst ble daglig leder Kari Toftaker oppsagt, noe som førte til at Toftaker gikk til sak mot selskapet.
Det var i går formiddag styret i Destinasjon Oppdal valgte å gå veien til skifteretten og begjære selskapet konkurs.
 Vi har over lengre tid jobbet med å få inn bidrag fra våre aksjonærer. Men når inntektene ikke kommer, så er det lite grunnlag for å drifte videre, sier Hokseng til nettstedet.