Sustainable Brand Index er Skandinavias største merkevareundersøkelse for bærekraftighet. 18 000 mennesker i Sverige, Norge, Danmark og Finland deltar i undersøkelsen. I 2013 undersøkte man 450 merkevarer, 88 av dem var norske. Nordic Choice Hotels kapret 3.-plassen i den gjeve kåringen.
– Vi satser ikke på samfunnsansvar for å få topplasseringer, men det er alltid hyggelig at vårt arbeid blir lagt merke til, sier administrerende direktør i Nordic Choice Hotels Torgeir Silseth.
Nordic Choice har i mange år rapportert etter en trippel bunnlinje, under kategoriene people, planet and profit. På den måten blir WeCare-arbeidet en del av den daglige driften.
I 2012 har Nordic Choice blant annet bidratt til å bevare 55 000 hektar med regnskog som tilsvarer 70 000 fotballbaner. I tillegg har hotellene redusert antallet leveranser og transport med 16,5 på bare tre år. I 2013 vil bærekraftig mat være et viktig satsningsområde for Nordic Choice og målet med matsatsningen er å bedre helsen til kjedens 20 000 daglige gjester samt klima og miljøet.