Kjededirektør i Clarion Collection, Trond Bastiansen, har opprettet en egen blogg hvor han forteller om livet i Choice-konsernet. Men veien til å bli en “blåblogger”, som han selv kaller det, var lang.
– For 6 måneder siden forsto jeg ingenting av sosiale medier. Jeg var ikke på Facebook, jeg var ikke på Linkedin, jeg syntes Twitter var merkelig og hadde aldri lest en blogg i mitt liv. Jeg trengte det ikke og fattet ikke nytten jeg kunne ha av det, verken i privat eller i jobbsammenheng, skriver Bastiansen.
Det hele forandret seg da han holdt kurs med Choice-ansatte og de spurte hvor de kunne finne mer stoff om temaene han tok opp. Han svarte at det skulle han ordne, uten å tenke på kanal eller formidlingsmåte.
– Hensikten med bloggen var å dele mine erfaringer som leder gjennom mange år. Min tanke opprinnelig var at målgruppen skulle være ansatte og ledere i Nordic Choice, men jeg skriver nå for alle som er interessert i ledelse i ganske vid forstand. Jeg håper spesielt at yngre ledere eller folk som ønsker å bli ledere, blir motivert til å utvikle seg videre ved å lese bloggen. Jeg skriver derfor så enkelt så mulig. Jeg forteller en historie eller to og utdyper hva vi kan lære. Det handler om situasjoner som har formet meg til den lederen jeg er i dag, skriver han videre.
I dag blir de to første bloggene publisert, og du kan følge kjededirektøren på : http://www.trondbastiansen.no/.