Vi mente at vi var ganske ambisiøse da vi satte oss et mål om 80 deltagere som representerte utenlandske aktører og reiselivsprodukter. Imidlertid har vi for lengst passert 100 bord på workshopen, noen av dem også med flere samarbeidspartnere ved samme bord, slik at det reelle antallet virksomheter faktisk er enda høyere. Og enda er det noen dager igjen før fristen for registrering av selgere utløper, og alle som jobber med reiseliv, vet at det ofte skjer mye i tolvte time, prosjektleder Arne Sundt-Bjerck.
TravelMatch er en profesjonell B2B-workshop basert på forhåndsavtalte møter. Prosjektet er utviklet og drives i regi av flere sentrale aktører i fellesskap: ANTOR, Discover America, PATA, Norges Varemesse og Virke Reiseliv.
En del av messen
TravelMatch inngår som en integrert del av Norges Varemesse og Reiselivs nye satsing, Meeting Point. Foruten workshopen TravelMatch, er Meeting Point en konferanse med internasjonale og norske foredrag i store og mindre grupper. Til sammen innebærer dette kompetanseheving og nettverksbygging i nye former og nye omgivelser, samlet på ett sted; Oslo Spektrum. Kvelden byr på et felles sosialt nettverksarrangement, Meeting Point Night.
Et bredt spekter av reiselivsprodukter er representert på TravelMatch, med aktører fra mer enn 100 virksomheter og vel 30 land, som til sammen representerer et enda større antall land og reisemål. Både Europa, Asia, Afrika, Nord- og Sør-Amerika er representert blant selgerne. Disse omfatter nasjonale og lokale turistkontorer, incoming agenter, hoteller og hotellkjeder, flyselskaper m.m.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 17.01.2012 klokken 10.35