I disse tider med en ny reiselivsmesse på Fornebu, er det interessant å registrere at nestoren Norges Varemesse økte inntektene med mer enn 100 millioner kroner fra 2010 til 2011. Foreløpige utregninger viser et resultat før skatt på 62 millioner i fjor, skriver Finansavisen.
Nå er det ikke reiselivsmessen som er årsaken til framgangen. Den er i år flyttet til mars og fått et noe annet innhold for å appellere til flere.
Folk flest svikter
 Det er publikumsmessene som gir oss den største utfordringen når det gjelder å treffe folk, sier administrerende direktør Siv Lunde Kolrud i stiftelsen Norges Varemesse til Finansavisen.
Fagmesser og publikumsmesser utgjør henholdsvis 70 og 30 prosent av messeomsetningen.
Fagmessen Nor-Shipping er en av fjorårets messer som sterkest bidro til det gode fjorårsresultatet.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 13.01.2012 klokken 17.10