65 prosent er til og med en enda lavere andel fornøyde kunder enn i togkriseåret 2010, skriver Aftenposten.
Likevel ble det presentert som en svært positiv nyhet på en pressekonferanse i går: Staten og NSB har inngått en ny kjøpsavtale for persontogtjenester til en verdi av 15,4 milliarder kroner, og denne gangen er krav til kundenes tilfredshet tatt med som en del av avtalen.
 NSBs langsiktige mål om en kundetilfredshetsindeks på 65 er å sikre NSB en fortsatt bunnplassering i transportbransjen, sier Anne Haabeth Rygh, fagdirektør i Forbrukerrådet, til Aftenposten.
 Når man investerer for milliarder, har omfattende stengninger og kjøper nye tog for å bedre situasjonen, da må man kunne stille krav til selskapet, krav om at andelen fornøyde kunder øker, legger hun til.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 05.01.2012 klokken 08.55