Det var riktignok ikke hele den over 100 timer lange seilasen de fikk se, men to ganger to timer over to dager, melder Folkebladet.no.
Kommunikasjonsdirektør Ragnar Norum er tilfreds med de svenske seertallene.
 Vi er veldig godt med det foreløpige seertallet vi har fått. Dette gikk klokka to midt på dagen og vi hadde en seerandel på 26 prosent av de som så på TV akkurat da, sier han til NRK.
Hurtigruten har 3Â400 svensker innom nettsidene daglig. Etter visningene i romjulen økte det til 4Â5000.
Programmet om hurtigruten skal også sendes i Danmark og Finland. Danskene får se programmet i slutten av januar. Ifølge NRK har dansk fjernsyn kjøpt en 100-timers versjon av reisen.
 Dette har utvilsomt mye verdi for oss. Denne type PR kan nesten ikke kjøpes for penger, sier Norum.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 04.01.2012 klokken 07.15