TUI er med 80 prosent av alt online-salg en av Nordens største e-handelsselskaper. For å møte kundenes etterspørsel etter reiserelaterte produkter har TUI lansert TUI Shop, en portal for onlineshopping.
– Våre kunder har etterspurt muligheten for å kunne kjøpe produkter før eller etter reisen, og da særlig reiseartikler med bamsemotiv. Vi har sett etter en passende løsning, og endelig har vi funnet den, sier Patrick Törn, sjef for Ancillaries.
Bamse, favoritten blant TUIs yngste reisende, får en egen kategori i webshopen. Blant Bamseproduktene finnes en reiseveske for barn, håndklær og armringer. Dessuten tilbys artikler innen kategoriene hjem, elektronikk og skjønnhet i TUI Shop. Totalt inneholder TUI Shop over 400 ulike produkter og 40 forskjellige varemerker – alt med leveranse hjem til døren.
Planen fremover er også å integrere webshopen med TUI Card, der kunder har mulighet til å handle med opptjente poeng, samt med appen ”Min ferie”, som er lastet ned av over 300 000 reisende.