Dette strategiske samarbeidet har som mål å styrke Malaysias tilstedeværelse i regionen og øke engasjementet med reisende, reiselivspartnere og media.
Helen Eriksson, som har bred erfaring innen markedsføring av turisme og tidligere har representert Malaysia i de nordiske og baltiske markedene, vil igjen være ansvarlig for å promotere Malaysias mangfoldige reiselivstilbud, inkludert landets rike kulturarv, imponerende natur og gjestfrihet i verdensklasse.
Utnevnelsen kommer på et avgjørende tidspunkt, ettersom 2026 er erklært som «Visit Malaysia Year», noe som markerer en viktig mulighet til å fremheve Malaysia som en ledende reisemål.
– Vi er glade for å gjenopprette vår tilstedeværelse i de nordiske og baltiske markedene og fortsette samarbeidet med Helen Eriksson og hennes team i KAH Consultants, sier Sharifah Hafsya, direktør for Tourism Malaysia i Haag. – Den inngående kjennskapen til destinasjonen og det omfattende nettverket i regionen vil være uvurderlig for å styrke partnerskap og øke bevisstheten om Malaysias unike attraksjoner.
Med den nylige lanseringen av kampanjen «Visit Malaysia Year 2026» ønsker Malaysia å øke antallet internasjonale turister, med et mål om 35,6 millioner ankomster og inntekter på 147,1 milliarder ringgit i 2026.
Malaysia ønsket 64 429 nordiske besøkende velkommen i 2024, noe som tilsvarer en økning på 21,68 % sammenlignet med samme periode i fjor.