Hun har til sammen fem års høyere utdanning innen markedsføring og strategi, og har de siste 16 årene jobbet med strategi, salg og markedsføring.
Opprinnelig kommer Tina fra Tonnes. Hun bor på Mo i dag, med mann og deres to sønner på henholdsvis 11 og 12 år. Med røtter fra Lurøy og Herøy har hun familie spredt over hele Helgeland – fra Sømna i sør til Tonnes i nord. Hun elsker naturen som omringer oss på Helgeland og bruker gjerne tiden sin utendørs. Vinteren brukes til langrenn og alpint, og vår/sommer/høst til fjellturer, fiske og sanking av det naturen har å by på. Bade i havet gjør hun året rundt.
Tina har mye fartstid og kompetanse. Hun har spesialisert seg innen internasjonal markedsføring, både gjennom sin utdannelse og arbeidserfaring. Før hun kom til Mo i Rana hadde hun vært bosatt både i Kina, Frankrike og Irland. Hun har bred erfaring med å bygge opp og utvikle markeder for bedrifter i ulike bransjer, både i Norge og internasjonalt.
Om stillingen sier hun: – Jeg har reist og opplevd mye av verden og er helt overbevist om at Helgeland er verdens vakreste plass å bo på, og feriere i. Jeg gleder meg enormt til å få bruke min bakgrunn og kompetanse til å løfte frem Helgeland som turistdestinasjon sammen med dyktige kolleger i Visit Helgeland.
Tina vil starte med å spisse markedsstrategien til Visit Helgeland. Hun vil også være med når de skal vurdere hvordan de skal jobbe med booking og salg fremover.
– Vi er veldig glade for at Tina har takket ja til jobben. Hun har veldig gode kvalifikasjoner, og kommer til bidra med viktig markedsføringskompetanse til vårt team av reiselivskollegaer. Vi er særlig opptatt av erfaringen Tina har med å bygge opp eksportmarkeder, når vi nå skal satse enda mer på internasjonale markeder mot åpningen av ny flyplass på Mo i Rana, Fagerlia.