Samme dag som TUI lanserer sin sensasjonelle nyhet om charterreiser til verdensrommet, kommer Strawberry med den koselige (?) nyheten om at deling av hotellrom med fremmede gir halv rompris. Kom ikke her og påstå at ikke 1. april virkelig er en dag for gode nyheter!
Gjennom det nordiske konseptet Sleeping Buddy kan gjester og medlemmer booke rom til halv pris fra 1. Juni. Romkategorien vil være tilgjengelig for booking via web og app, og hvem man deler rom med vet man ikke før man sjekker inn.
– Vi er alltid på utkikk etter løsninger som imøtekommer våre gjester og medlemmers behov. Når denne ideen kom på bordet ble det raskt klart at dette er noe Strawberry skal være først ute med. Vi skal utfordre det tradisjonelle og jobbe for nye og spennende veier for bransjen vi jobber i, dette er helt i tråd med våre verdier og visjoner, og rebellen i oss kunne ikke la vær å ta dette ut i markedet, sier Marianne Orderud, VP Brand, Marketing og Digital Sales i Strawberry.
Noen regler har selskapet dog tatt høyde for. Bare medlemmer på samme medlemsnivå kan dele rom. Det er også lagt inn begrensninger som gjør at man deler rom med samme kjønn. Målet med tilbudet er å bidra til at gjester og medlemmer kan reise mer miljøvennlig, mer budsjettvennlig og kanskje få en ny venn eller to. I etterkant av oppholdet vil gjester som har delt rom få mulighet til å gi hverandre reviews i appen til Strawberry, på lik linje med apper som Uber. I tillegg får man mulighet til å legge hverandre til som venner og følge med på hverandres reiser fremover.
Finner man en ny søvn-venn vil selskapet også gjøre det mulig for vedkommende å invitere hverandre på middag, konserter eller andre aktiviteter dersom man bor på samme hotell eller er i samme by ved en senere anledning.
– Vi gleder oss til å gå live med den nye romkategorien, og har stor tro på at dette er noe våre gjester og medlemmer vil benytte seg av. Å våge å tenke nytt og annerledes skaper gjerne også reaksjoner, men vi håper og tror at dette er noe som flere vil vurdere – ikke bare fordi man sparer penger, men for at dette er en gylden mulighet til å gjøre reiser litt mer bærekraftig og litt mindre ensomt, sier Marianne Orderud, VP Brand, Marketing og Digital Sales i Strawberry.
Den nye romkategorien er tilgjengelig fra 1. Juni, men gjester og medlemmer kan allerede nå booke søvn-venn gjennom selskapets bookingkanaler på web og i app. Konseptet ble lansert i sosiale medier i dag.