– Vi har jo planlagt dette en stund nå, og vi har vært redde for at Anne skulle bli mistenksom, sier Nora Aspengren, kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.
Frieriet er en del av TUI Nordics fokus på nye Sensimar Resorts, der voksenferie og romantikk står i fokus. I Sverige og Danmark har man allerede gjennomført Love at First Holiday, i Norge som nevnt innledningsvis det første Snapchat-frieriet, og snart skal en heldig utvalgt få muligheten til å teste utvalgte Sensimar-resorts.
Heldigvis klarte både frier og Star Tour å bevare hemmeligheten, og kjæresten gjennom ni år fikk sitt livs overraskelse da han stod der og ventet på henne med ringen i hånden.
– Så vidt oss bekjent er dette Norge og Nordens første Snapchat-frieri. Utrolig gøy for oss å få dele det hele, sier Aspengren.
Snapchat har hatt en eksplosiv vekst de siste årene og i dag har cirka 1,9 millioner Nordmenn appen på sin telefon. Star Tour er den eneste av de store reisearrangørene som bruker Snapchat aktivt og har det som en viktig del av kommunikasjonen med sine kunder.
I dag har Star Tour i gjennomsnitt mer enn tusen visninger per snap på sin konto, og antallet er voksende.
– Ferie handler jo i stor grad om drømmer og inspirasjon. Snapchat er en kanal der man deler opplevelser fra sin ferie slik at de der hjemme kan følge med, og hva er vel mer naturlig enn å dele noe så personlig som et frieri på et av våre fantastiske resorts, ler Trine Thorbjørnsen, sosiale medier-spesialist i Star Tour.
Om Snapchat (tall fra Ipsos mmi)
- Snapchat har ca. 1,9 millioner brukere i Norge
- Nesten halve Norges befolkning over 18 år har Snapchat
- 54 % Kvinner og 46 % Menn
- Ca. 200 millioner aktive brukere i måneden som sender 700 millioner bilder og videoer hver eneste dag. Ca. 60 % av brukerne sender innhold til sine venner hver dag.