Prisen går til en aktør som viser et stort engasjement for turistnæringen med fokus på medarbeidere og deres utvikling.
Fredag 16. oktober mottok ansvarlig for Scandic Business School, Stephan Stahl, prisen i Manchester.
– Vi er beæret over å motta denne prestisjefylte prisen. Det er et bevis og en anerkjennelse av vår kontinuerlige innsats for å bygge ekspertise og lønnsomhet gjennom utdanning av våre medarbeidere, sier Stahl.
Programmene som inngår i Scandic Business School er utviklet ut i fra tankesettet om at selskapet gjør det best når medarbeiderne gis mulighet til å ta ut sitt potensial gjennom utvikling og påfyll av kompetanse. Programmet er nå inne i sitt 20. år, og det har vist seg å være en betydelig suksessfaktor i arbeidet med utvikling av Scandics 14.000 medarbeidere. I et spennende miljø i konstant endring mener Scandic det er viktig at medarbeiderne kan utvikle seg profesjonelt, noe som medfører økt effektivitet og en høyere servicegrad til det beste for hotellkjedens gjester.
Omtrent 40 ulike kurs tilbys i samtlige nordiske land hvor Scandic er representert. Kursene er delt opp i ulike områder som introduksjon, salg og markedsføring, økonomi, lederskap og service, med de to siste som en naturlig del av Scandic sin kjernevirksomhet.
– Prisen går til Scandic for deres kontinuerlige engasjement for utdannelse og nære relasjoner, samt en hengivenhet til det akademiske, sier Jan Willem Meijerhof, Head Internationalization Saxion University og tidligere president for EuroCHRIE.
Årlig gjennomfører ca. 1400 Scandic-medarbeidere klasseromsundervisning i regi av Scandic Business School, og det tas ca. 24.000 eLearningskurs. Samtlige av Scandics 14.000 medarbeidere går igjennom programmet Service@Scandic, og Scandic Business School har nærmest blitt en del av hotellselskapets DNA.