– Good Morning imponerte oss! Vi har brukt en del tid på å finne et byrå som kan bistå oss på flere akser, og Good Morning viste evne til å tenke helhet, gi oss ny kreativ kraft og god rådgivning. Jeg opplever dessuten at de har en god forståelse og engasjement for våre utfordringer, og jeg gleder meg stort til vi skal jobbe sammen om mange varierte oppgaver i tiden fremover, sier markedsdirektør i Scandic Norge, Tine Birkeland.
Scandic er Nordens største hotellkjede med 230 hoteller i syv land. I Norge har Scandic vært igjennom en ekspansiv vekst de siste årene med blant annet oppkjøpet av Rica, og veksten fortsetter. Bare i 2017 har Scandic så langt åpnet eller overtatt 11 norske hoteller, og Scandic Norge teller i dag 83 hoteller fra Kristiansand til Nordkapp.
– Hotellbransjen er preget av intens konkurranse om gjestene, og det krever at vi ligger et steg foran våre konkurrenter. For oss er det viktig med et byrå som ser muligheter og tenker løsning fremfor kanal, sier Birkeland.
Skal utforske digitale muligheter
Selv om Scandic og Good Morning i utgangspunktet skal jobbe kanalnøytralt, så ser Birkeland litt ekstra frem imot å utforske og å bli utfordret på nye digitale kommunikasjonsmuligheter sammen med Good Morning.
– Vi utvikler oss stadig og har blant annet et større contentmiljø internt. Good Morning komplementerer vår interne kompetanse på en god måte og spesielt gjelder dette deres sterke digitale profil.
De høye forventningene til det nye samarbeidet er gjensidige.
– Vi gleder oss veldig til å jobbe med Scandic, sier byråleder Eirik Fjellaksel i Good Morning. Selv om vi muligens fortsatt oppfattes som et digitalt produksjonsbyrå av mange, er dette nok et bevis på at vi at vi har kommet mye lengre. Og så synes vi jo det er litt morsomt at hotellkjeden med Norges beste frokost velger et byrå som heter Good Morning.
Good Morning vil jobbe med hele kommunikasjonsspekteret for Scandic, med unntak av PR og fortjente medier, der Geelmuyden-Kiese fortsatt vil være Scandic sin faste samarbeidspartner.