Nesten 730 kilometer skal tilbakelegges når Arctic Race of Norway arrangeres for fjerde gang 11.–14. august i Nordland. De neste tre årene vil Scandic være med som samarbeidspartner og «official fan».
– Vi gleder oss til å bli med på folkefesten. Det er ikke så lenge siden vi kom for fullt og ble størst i Nord-Norge. Nå vil vi bli enda bedre kjent med vennene våre i nord, og vise dem hvem vi i Scandic er, sier Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør i Scandic Hotels Norge.
Daglig leder i Arctic Race of Norway, Knut-Eirik Dybdal, er glad for å ha fått Scandic med på laget.
– Plasseringen av rittet i årets UCI-kalender, mellom Tour de France og Vuelta, gjør Arctic Race 2016 til et attraktivt ritt både for lagene og topprytterne. Vi får stadig mer oppmerksomhet i det internasjonale sykkelmiljøet. Slik programmet ser ut i år er det duket både for en sportslig fest med rekordmange lag og en folkefest i august, sier Dybdal.
Utstillingsvindu for Norge
Tine Birkeland, markedsdirektør i Scandic Hotels Norge, mener samarbeidet med Arctic Race gir en unik mulighet for å promotere Norge som turistdestinasjon over hele verden.
– Arctic Race opererer med samme markedsplattform som Tour de France, det betyr et helt unikt utstillingsvindu for Norge som turistdestinasjon. Mennesker fra 180 land vil kunne se nydelige naturbilder fra Norge gjennom de fire dagene rittet sendes på TV, sier Birkeland.
Scandic har lenge satset på sporten. Alt fra frokosttilbudet til designet på enkelte rom er tilpasset idrettsutøvere på reisefot.
– Scandic tar idretten på alvor. Arctic Race er en perfekt mulighet for å vise oss fram – både som et sportshotell og som en betydelig hotellaktør i Nord-Norge, sier Birkeland.