Som et første steg i den digitale satsingen lanserte Scandic nylig en helt ny nettside, som endrer kundedialogen drastisk.
– Nå vil vi kunne tilby en mer personlig kundedialog. Vi hjelper gjestene med å finne relevante tjenester og innhold, helt fra de planlegger reisen til de deler minnene etterpå. Det vi gjør nå er et helt nødvendig grep for å være attraktive, interessante og relevante for kundene våre, sier Tine Birkeland, markedsdirektør i Scandic Norge.
Nettsiden er designet slik at den er optimalisert for alle skjermstørrelser. Bilder er en viktig del av den nye siden.
– Vi tilbyr ikke bare hotellrom, men også opplevelser. Bilder er en viktig måte for kundene å se for seg denne opplevelsen. De skaper følelser og godt innhold skaper engasjement. Nettsiden gjør det også enklere og raskere å booke et hotellrom. Med dette håper vi at flere gjester booker hotellrom, og gjerne direkte fra nettsiden, sier Birkeland.