– Med den nye navnet ønsker vi å signalisere fullt fokus på kundene, og å fremstå som et reisebyrå med et stort utvalg av forskjellige reisetyper til flere reisemål, sier salgssjef Bent Bjune i BENNS.
Australiatur.no, Safaritur.no og USAtur.no spesialiserte seg alle på skreddersydde reiseopplevelser til destinasjoner over hele verden. I tillegg kom Gruppetur.no, som satset på firma- og gruppereiser.
Alle fire er for øvrig en del av KILROY-konsernet.
Nå skal BENNS, med undertittelen ”Ditt personlige reisebyrå”, representere alle nisjene under ett og samme navn.
– Den nye merkevaren er et logisk skritt i en prosess som begynte allerede i 2010, da Australiatur.no ble opprettet, fortsetter Bjune.
– Alle fra starten av fikk vi meget gode tilbakemeldinger fra alle våre kunder som valgte å reise med oss til Australia og New Zealand , og mange hadde et ønske om å kunne kjøpe reiser til andre destinasjoner gjennom oss.
Ut fra det har man utviklet en samling av nisjer, som nå altså samles under ett navn.
– Merkevaren avspeiler vår visjon om å lage skreddersydde drømmereiser til våre kunder, konkluderer Bjune.