Og selv om Berg-Hansen appen for smartklokker er klar på Android betyr ikke det at vi stopper utviklingen der. Rett rundt hjørnet er også lansering av app for IOS.
I tillegg jobber vi parallelt med å se på hvordan vi kan utvikle tjenesten sammen med våre samarbeidspartnere i vår bransje. Her ser vi ekstremt mange muligheter som vil sørge for at de reisende skal få oppleve en enda enklere og mer smidig reisehverdag.
Smarttelefoner vs smartklokker
Det som er spennende med smartklokken er at den tvinger oss til å tenke enda enklere. Vi har nøyaktig 16 sekunder på å fange oppmerksomheten til brukeren. På disse sekundene må vi sørge for å levere minst mulig informasjon til høyest mulig verdi. Det betyr at vi er nødt til å utvikle løsninger som kundene våre trenger – før de selv vet at de trenger de.
Klokketro på smartklokken
– I Berg-Hansen har vi stor tro på smartklokken. Dette vil bli en verdifull tjeneste for reisende som er på farten, og et godt supplement til våre øvrige tjenester, som blant annet mobilappen. Som reisebyrå er det unikt å ha «in-house» IT-ekspertise, slik vi har med våre 34 IT-utviklere. Og det er nettopp denne satsningen på teknologi og utvikling, som har gjort at vi har erfaring og kunnskap nok til å være først ute blant reisebyråer med denne tjenesten, sier direktør for IT&Utvikling i Berg-Hansen, Eli Lindland.