BluPrint kombinerer funksjonalitet og design, ifølge selskapsledelsen tilpasset gjestenes ønsker og behov.
– Gjestenes ønsker og forventninger utvikler seg hele tiden, og BluPrint tilbyr multifunksjonelle og fleksible løsninger, kombinert med smakfull design. Konseptet vil lokaltilpasses slik at hotellopplevelsen blir akkurat slik gjestene i det aktuelle markedet ønsker og forventer, sier Rose Anderson, Vice President Branding for Radisson Blu, om det nye designkonseptet.
BluPrint blander anerkjente designklassikere med særegne, skreddersydde møbler, stoffer og tekstiler for å gi gjestene den optimale kombinasjonen av funksjonalitet og smakfull design.
I løpet av året starter implementeringen av det nye konseptet i gjesterom, møtelokaler og fellesområder ved flere av hotellene verden over.
Radisson Blu sitt første hotell var Royal Hotel i København, i dag kjent som Radisson Blu Royal Hotel. Hotellet åpnet i 1960 og er designet ned til minste detalj av Arne Jacobsen. Jacobsen designet blant annet klassikere som Svane-stolen og Egget eksklusivt for dette hotellet, et hotell som har blitt et anerkjent designikon verden over.
Radisson Blu, som nå er en global hotellkjede med nær 300 hoteller i mer enn 60 land, lanserte sitt nye, globale designkonsept nettopp Radisson Blu Royal Hotel i København.
– Royal Hotel er anerkjent som verdens første designhotell, og det var også Radisson Blu sitt første hotell. Vår skandinaviske designarv kommer til å fortsette å spille en sentral rolle i utviklingen av Radisson Blu, samtidig som vi også inkluderer nye sofistikerte og stilfulle designelementer ved våre hoteller verden over, forteller Rose Anderson.
Implementeringen av BluPrint starter i løpet av året, og i de kommende årene vil det nye designkonseptet være en sentral del av Radisson Blu sitt omfattende renoveringsprogram for deres hoteller over hele verden.