Brutto-resultatet for TUI Northern Region, der Storbritannia, Norden og Canada inngår, forbedret seg fra 71,9 millioner euro i forrige regnskapsår (avvikende) til 81 millioner.
Samtidig økte omsetningen med fire prosent til 1,7 milliarder euro, ifølge TUI-gruppens kvartalsrapport.
Det foreligger ingen konkrete tall for de nordiske landene, men i pressemeldingen som følger kvaltalsrapporten står det blant annet om det var et ”signifikant forbedret resultat i kvartalet” i regionen.
Antallet reisende økt med tre prosent i Norden, og andelen online-bookinger steg med tre prosentenheter til 80 prosent.
Sammenlagt for årets første ni måneder har inntektene i TUI Northern Region gått ned med 1,4 prosent til 3,9 milliarder euro. I perioden var bruttotapet på 57 millioner euro, mot minus 49 millioner i perioden forut.
I hele TUI økte inntektene med 16,4 prosent, til 4,9 milliarder euro tredje kvartal. Bruttoresultatet økte samtidig med 42,3 prosent, til 229 millioner euro.
Og økningen vil fortsette, mener konsernsjef Fritz Joussen.
– Vi forventer at salget vil øke med mer enn tre prosent, sier han i en kommentar til svenske TT.
Ifølge den fortsetter også Spania-delen av virksomheten å øke, ikke minst som følge av utfordringene øst i Middelhavet. Spaniaveksten i første halvår i år var på 12 prosent, til 36,4 millioner reisende.
Samtidig påpekte Joussen at etterspørselen etter turer til Tyrkia var på vei opp igjen, samt at TUI nå vurderer å ta Tunisia inn i sine programmer igjen.