– Vi er godt fornøyde med bookingtallene og resultatutviklingen, og glade over at så mange som 1,4 millioner passasjerer valgte å reise med Norwegian forrige måned. Selv om vi nå er i lavsesong ser vi at salget av flybilletter, særlig til varmere strøk, fortsetter å holde seg på et høyt nivå. Jeg er spesielt fornøyd med punktligheten, som i november er årets beste. Dette er et resultat av innsatsen fra erfarne og engasjerte kolleger som alltid setter kundene i første rekke, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Norwegian hadde 1,374,828 passasjerer i november, 37 prosent mer enn november i fjor. Fyllingsgraden var på 79,5 prosent. Kapasiteten (ASK) var 2 122 millioner setekilometer, mens faktisk passasjertrafikk (RPK) var 1 686 millioner setekilometer. I november hadde Norwegian i gjennomsnitt 64 fly i drift, og 99,7 prosent av oppsatte flyvninger ble gjennomført. Punktligheten, som er et mål på antall avganger som skjer innen 15 minutter etter ordinær tid, var i november 90,3 prosent.
God etterspørsel etter flyreiser
– Vi står solid og er godt posisjonert for å foreta nødvendige sesongtilpasninger. Vi har justert ruteprogrammet for lavsesongen og har sikret om lag 15 prosent av estimert drivstoff for 2023. I november lanserte vi mange nye ruter fra Norden til byer i Europa, og vi ser frem til å ønske kunder velkommen om bord både vinter og sommer, på vei til godt kjente eller nye spennende reisemål i Europa, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.