Den nye identiteten bygger videre på Radisson-navnets internasjonale posisjon og skal ifølge en pressemelding fra det nye selskapet ytterligere styrke varemerkets tilstedeværelse i markedet. Radisson Hotel Group skal i tillegg «bidra til å øke markedsføringseffektiviteten på tvers av den globale porteføljen og tilby førsteklasses opplevelser for gjester, eiere og medarbeidere».
«Every Moment Matters» er selskapets nye servicefilosofi for alle varemerkene, hotellene og medarbeiderne i selskapet.
Det nye navnet «Radisson Hotel Group» bygger på partnerskapet mellom Radisson Hospitality, Inc. (tidligere Carlson Hotels, Inc.) og Rezidor Hotel Group AB (børsnotert på Nasdaq Stockholm og med hovedkontor i Brussel), som har franchise-avtaler til å utvikle og drive flere varemerker over hele Europa, Midtøsten og Afrika.
Radisson Hotel Group, som i dag er den 11. største hotellgruppen i verden, består av åtte hotellmerker med over 1400 hoteller i drift og under utvikling.
– Lanseringen av konsernets nye identitet er en viktig milepæl i selskapets femårsplan som vil transformere virksomheten og posisjonere selskapet til å bli det foretrukne valget for gjester, eiere, investorer og talenter i bransjen, sier Federico J. González, President & CEO i the Rezidor Hotel Group og styreformann i Global Steering Committee i Radisson Hotel Group.
– Dette er starten på en spennende epoke for Radisson Hotel Group, forent av vårt nye varemerke og langsiktige visjon om å bli et av de tre ledende hotellselskapene i verden.
Vår femårsplan inkluderer initiativer som omdefinerer vår verdiproposisjon, optimaliserer vår portefølje, strømlinjeformer driften, investerer i nye teknologisystemer og sikrer at alle våre medarbeidere hver eneste dag lever etter servicefilosofien «Every Moment Matters». Den handler om hvordan vi arbeider, gjør forretninger og hvem vi er her hos Radisson Hotel Group – et sted hvor alle øyeblikk er betydningsfulle. Vår rebranding er bare begynnelsen, sier González.
– Opprettelsen av Radisson Hotel Group er en utvikling av vårt langsiktige partnerskap med Rezidor Hotel Group. Sammen tydeliggjør og implementerer vi en ny varemerkearkitektur for å skape merverdi for våre gjester og eiere, sier John M. Kidd, Chief Executive Officer & Chief Operating Officer i Radisson Hospitality, Inc.
– Dette er riktig tidspunkt for oss til å justere våre strategiske og driftsmessige planer og bli en solid spiller på markedet, fortsetter han.
I forbindelse med navneendringen som forener varemerkene rundt Radisson-navnet, har Radisson Hotel Group også omstrukturert sin varemerkearkitektur. Selskapet har definert fire pilarer for gjesteopplevelsen, som skal implementeres hos alle åtte varemerker:
- Brilliant Basics, 2. Memorable Moments, 3. Local Experience og 4. Feel at Ease.
Varemerkeporteføljen tilbyr hoteller for alle reisende, i alle prisklasser:
RADISSON COLLECTION™
Erstatter selskapets varemerke “Quorvus Collection”. Radisson Collection lanseres i Juni 2018 og inkluderer et utvalg av selskapets mest eksepsjonelle hoteller.
RADISSON BLU®
Radisson Blu skal ifølge ambisjonen «gi gjestene vennlig og personlig service, med stilfulle gjesterom og lokaler». Varemerket fortsetter sin ekspansjon i store byer verden over.
RADISSON®
Radisson introduseres i EMEA og tilbyr gjesteopplevelser til dem som forventer det lille ekstra. Varemerket fornyes i Amerika og i Asia, med endringer i logoen og den visuelle identiteten, produkt-designet og gjesteopplevelsen, og vil fokusere på å gi gjesteopplevelser og design inspirert av Skandinavia.
RADISSON RED®
Radisson RED skal gi «en leken twist på tradisjonelle hotellopplevelser» og ruller nå ut en ny produktdefinisjon og ny logo. Varemerket har en solid vekstplan i EMEA og Amerika.
PARK PLAZA®
Park Plaza skal tilby ledende design og spiller på den lokale stilen der hotellene befinner seg. Varemerket har blitt oppdatert slik at det nå er mer relevant også for internasjonale reisende med høye forventninger.
PARK INN® BY RADISSON
Park Inn by Radisson skal fortsette å «utvide sitt fotavtrykk verden over og gir gjestene behagelige, stressfrie og positive opplevelser, med god mat og fargerike miljøer». Hotellene er plassert i større byer og ved flyplasser.
COUNTRY INN & SUITES® BY RADISSON
Country Inn & Suites by Radisson annonserte nylig sin navneendring hvor “by Radisson” ble lagt til for å tilpasse varemerket slik at det samsvarer med Radisson-selskapets varemerke. Hotellkjeden fortsetter å beholde sin identitet og skal ta med seg det beste fra Radisson-varemerket.
PRIZEOTEL
Prizeotel vil fortsette å vokse over hele EMEA for å betjene det moderne økonomisegmentet.
Den nye varemerkearkitekturen gir også nye kundefordeler, blant annet:
* Radisson Rewards™ er det nye globale lojalitetsprogrammet (tidligere Club Carlson SM), hvor medlemmene kan nyte ‘Members only rate’, får tilgang til eksklusive fordeler og tjener til gratis hotellnetter.
* Radisson Rewards™ for Business rettet mot profesjonelle partnere, inkludert møte- og arrangementsplanleggere, samt reisebyråer og aktører på tvers av alle varemerker.
Radisson Meetings™ er et forbedret møte- og arrangementstilbud som er designet for å gjøre hvert arrangement unikt, med toppmoderne møterom, kundekontakter som er der kundene er og nøye utformede menyer. Tilbudet lanseres senere i år sammen med en multi-brand digital plattform.
* RadissonHotels.com er en ny global, multi-brand digital plattform som skal gi gjester, kunder og partnere en bransjeledende online booking-opplevelse. Plattformen lanseres senere i år.
Radisson Hotel Group skalinvestere betydelig over de neste fem årene, i nye plattformer og ny teknologi, inkludert et omfattende IT-program for integrering, ny eiendomsforvaltning og distribusjonsplattformer sammen med nye CRM-, lojalitets- og kampanjestyringsplattformer.
Selskapet vil også gjøre betydelige investeringer i re-branding og reposisjonering av mer enn 500 hoteller verden over.
Radisson Hotel Group er forpliktet til å sikre at «Every Moment Matters» og være en ekte vert og den beste partner. Selskapet har som mål å bli et av de tre ledende hotellselskapene i verden og være førstevalget for gjester, eiere og talenter.
LagreLagre