Saken ble behandlet i møte 14. desember, og Konkurranseutvalget konkluderer som følger:
 Zine Travel har ikke dokumentert at de har eller har hatt et Âsnittopplag på 20 000. Zine Travel har heller ikke dokumentert at magasinet er ÂNorges størsteÂ, verken ut fra opplag eller ut fra lesertall. Markedsføring av Zine Travel som Norges største, og at de har et snittopplag på 20 000 er da uriktig og villedende, og i strid med markedsføringsloven paragraf 26. Uttalelsen er enstemmig.
Hele uttalelsen vil bli lagt ut på www.konkurranseutvalget.no om kort tid.
Etterlyser større etterettelighet
Sjefredaktør Anders Wyller i Vagabond er naturlig nok glad for avgjørelsen.
 Bransjen er tjent med troverdighet. Og det måleverktøyet vi har i dag er opplagskontroll og lesertall. Det er synd hvis ikke bransjen bruker dette til å få aksept hos annonsører og mediebyråer, sier Wyller.
 Men dette er en avgjørelse i Næringslivets Konkurranseutvalg og ingen dom?
 Det er riktig. Men man skal være rimelig arrogant hvis man fortsetter å bruke slike påstander etter denne avgjørelsen, mener Wyller.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 23.12.2010 klokken 09.45