Over 6350 flyvninger med Widerøe var på tid i i august, i henhold til registreringsdatabasen Flightstats.com. Det gjør Widerøe til best i verden på punktlighet.
 Dette er en stor fjær i hatten til samtlige Widerøe.-ansatte. Punktlighet er basisen i kvaliteten vår, selve essensen i det vi driver med. Når vi er mest punktlig i verden, leverer vi virkelig det vi skal til kundene våre, sier administrerende direktør Lars Kobberstad.
Tallene fra Flightstats.com viser at Widerøe for sjette gang i 2010 er i europatoppen på punktlighet. Likevel er det første gang at Widerøe tar førsteplassen i verden.
 Vi har stadig sett oss slått av Hawaiian Airlines, som har levert en formidabel punktlighet i 2010. Når vi nå endelig slår dem, er det godt å konstantere at det ikke er Hawaiian som har blitt dårligere, men vi som har blitt enda litt bedre, sier Kobberstad.
Flightstat.com analyserer tall fra 150000 flygninger daglig verden over, og setter sammen månedige kvalitetsrapporter som publiseres på selskapets websider.
 Vi jobber knallhardt for å være blant de aller beste på punktlighet, og det er gøy å se at det gir resultater. Vi vet hvor mye passasjerene våre verdsetter tiden sin, og ved å fly punktlig viser vi kundene våre at også vi verdsetter den tiden, framholder Kobberstad.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 06.09.2010 klokken 09.40