– Det ble lagt et formidabelt grunnlag i oppstartsåret, men det kostet oss. 2014 har handlet om målrettet salg, å jobbe smartere og å levere kompromissløs kvalitet til enda flere gjester, sier mannen som har ledet snuoperasjonen, hotelldirektør Jarle Moen.
Høyt belegg hele året
Hotellets omsetningen landet i 2014 på 108,5 millioner kroner, en økning på hele 33 prosent fra 2013. RevPAR for 2014 ble 1 470 kroner, som er en forbedring på 35 prosent fra året før. Belegget landet i 2014 på 68 prosent, opp fra 56 prosent i 2013. Driftsresultat endte på -2,4 millioner kroner, opp fra -19,8 i 2013.
Ukedagene fylles i stor grad av internasjonale forretningsreisende. I det amerikanske og britiske businessegmentet alene har THE THIEF rundt 60 prosent markedsandel. I helgene er det mange Osloboere som besøker hotellet, mens trykket på suitene er størst blant turister på besøk i sommermånedene.
– Vi er utrolig stolte over å få være førstevalget til erfarne reisende og Oslofolk som vil oppleve sin egen by på en annerledes måte, sier Moen.
Gode utsikter for 2015
2015 har startet godt for hotellet, med godt belegg og en rekke utmerkelser, som Årets hotell på Grand Travel Awards og Årets reiselivsmarkedsfører under HSMAI-utdelingen.
– 2015 har startet bra, men vi ligger ikke på latsiden. Målsettingen er klar: Hver eneste gjest som går inn døren vår skal være enda litt mer fornøyd enn i 2014, og vi skal ha solide, sorte tall når regnskapet gjøres opp. Vi har litt igjen før vi er der, men skal jobbe knallhardt for å få det til, sier Moen.