Driftsresultatet i Norge endte på fem millioner svenske kroner i første kvartal, mot 3,9 millioner samme periode i fjor. For 2009 som en helhet ble resultatet et underskudd på 2,1 millioner.
 Vi er på rett vei og håper på svarte tall per 31. desember, sier administrerende direktør Katarina Sjögren Petrini i Ticket Privatresor til Travelnews.no.
Likevel er det langt igjen til rekordresultatet i Norge fra 2007 på 9,5 millioner svenske kroner. På den annen side tapte reisebyråkjeden penger her i landet i hele første delen av 2000-tallet.
På nordisk nivå ble driftsresultatet i første kvartal 21,4 millioner, opp fra 10,0 millioner samme periode i fjor. Dermed ble kvartalet det nest beste noen sinne.
 Det er svært gledelig å se at vår trekanalstrategi  butikk, telefon og internett  gir resultater. Nettsalget øker kraftig, men fortsatt vil mange kunder ha personlig hjelp, sier Sjögren Petrini.
Hun forteller at mange kunder sjekker ulike tilbud på nettet før de tar den endelige beslutningen når de snakker med en selger på telefon eller i en av de 25 butikkene kjeden har i Norge.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 19.05.2010 klokken 15.15