Thon-hotellene hadde en liten vekst i omsetning i 2012. Den økte med 35 millioner kroner til 2 565 000 i 2012, mens RevPar ble redusert 15 kroner til 446 kroner.
– Hittil i 2013 så har vi en positiv utvikling i forhold til 2012 og vi kan si oss fornøyd med første halvår og sommeren, sier Morten Thorvaldsen, administrerende direktør for Thon Hotels, til Travel News.
Den økte kapasiteten i markedet påvirker RevPar negativt i 2012, men hotellkjeden er svært godt fornøyd med strategien sin om stor tilstedeværelse i storbyene.
– Thon Hotels har en hovedstrategi om å være tilstede i de større byene. Vi har i de siste årene økt vår tilstedeværelse i Nord-Norge og i de flere byer, nå senest i Trondheim med Britannia Hotel, forteller Thorvalden.
Også rombelegget er noe dårligere i 2012 enn året før. Det sank fra 55 til 54 prosent, men kjeden selv mener inneværende år vil bli bedre enn fjoråret.