Yielden i Europa vil aldri komme tilbake til nivåene fra før krisen inntraff i 2008, sier Franz til Finansavisen.
Yield er et inntektsmål som angir gjennomsnittlig inntekt per sete per kilometer.
 Vi snakker om en samlet nedgang i Europa på 20 prosent siden 2008. I dag ligger prisene mer eller mindre stabile på et veldig lavt nivå. Vi kan ikke utelukke at konkurransen fra blant annet lavprisselskaper gjør at den faller ytterligere, sier Franz.
Stadig dukker spekulasjonene opp om Lufthansa vil kjøpe SAS. Men Lufthansa har fått en nettogjeld på 12 milliarder kroner etter oppkjøp i Austrian Airlines, britiske Bmi og Brussels Airlines de siste årene.
 Oppkjøpene har vært en vellykket driver for å styrke markedsposisjonen i Europa. Vi har gjort betydelige framskritt etter overtakelsene, men det gjenstår å få Austrian og Bmi til å bidra positivt til konsernresultatet, sier Franz.
Han antyder at det er lagt lokk på nye oppkjøp for en god stund framover:
 Vi må ta hånd om våre egne utfordringer, og så får vi se hva framtiden vil bringe.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 15.12.2010 klokken 13.55