Torsdag lanserte selskapet Nordnorsk Reiseliv et nytt fundament for reiselivsprofilering av landsdelen.
 Nord-Norge trenger en felles profil, og med denne pakken kan vi stå sammen for å markedsføre landsdelen vår, fortalte John-Steve Linløkken i Nordnorsk Reiseliv under lanseringen, ifølge Folkebladet.no.
Profilpakken, bestående av logo, reklamefilm og slagord, skal brukes for å vise en distinkt side av landsdelen.
 Vi vil vise en annerledes historie om Nord-Norge med fokus på det vi er best til. Vi kan ikke fokusere på å profilere landsdelen med shopping og finkultur, men de opplevelsene naturen har å by på, og de magiske øyeblikkene. Vi må rett og slett fokusere på det vi er god på, fortalte Christin Elvegård Utigård fra selskapet Dinamo som står bak utformingen.
Målgruppen er klart definert.
 Vi vet hvilke folk som kommer til Nord-Norge. det er voksne, høyt utdannede mennesker som er ute etter noe annet enn charterferie. De er eventyrlystne og aktive, og det er for dem vi har laget et tilbud, fortalte Utigård.
Les vår artikkel fra i går om bakgrunnen for den nye profilen her.
Se film om hvordan Nordnorsk Reiseliv skal profilere landsdelen her.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 04.06.2010 klokken 11.00