Dårlige resultater, nye penger fra statlige eiere og rettsaker ser ikke ut til å påvirke de jobbreisendes preferanse av SAS, sier administrerende direktør Per Arne Villadsen i reisebyråkjeden Berg-Hansen.
Villadsen understreker at det er jobb- og ikke privatreisende som er spurt i denne undersøkelsen hvor over 10 000 personer har svart. Resultatene kunne nok ha vært annerledes dersom man hadde spurt privatreisende, tror Villadsen.
 Når man reiser i jobb er kravene større til effektivitet og at alt går på skinner. SAS har et stort apparat rundt seg som gjør at jobbreisende føler seg ivaretatt hele veien. I tillegg har de skåret høyt på punktlighet det siste, sier Villadsen og legger til:
 Norwegian satser mer på privatreisemarkedet. Produktet er mer innrettet som et privatreiseprodukt og dette kan påvirke jobbreisendes opplevelse av produktet.
Undersøkelsen som er gjennomført årlig viser at SAS har hatt en positiv utvikling de siste årene.
 Det har vært viktig med konkurransen fra Norwegian og dette har ført til at SAS har skjerpet seg for å levere et godt jobbreiseprodukt, sier Villadsen som også mener vi er heldige med to sterke aktører på norsk innenriks.
 Konkurransen bidrar til at begge aktører må utvikle seg og skjerpe leveransen. Det er viktig. Jobbreisende har to gode alternativer å velge mellom, selv om SAS ligger et hestehode foran dersom noe skulle skje på reisen. Norwegian har ikke samme kapasitet eller vilje til å håndtere uforutsette hendelser og jeg håper de tar utfordringen fra SAS på dette området, sier Villadsen.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 15.12.2010 klokken 09.25