Både Sonberg og Otterlei er tidligere ledere av Burson-Marsteller i Norge. Nå starter de kommunikasjonsbyrået Zynk.
I SAS-jobben fikk Sonberg virkelig forståelsen av god internkommunikasjon.
 Jeg trodde jeg skulle jobbe mye mer med eksternkommunikasjon, men det viste seg at sjefen var vel så opptatt av å skape forståelse for selskapets strategi internt. Problemet er at store selskapers strategier gjerne er ført i pennen av Boston Consulting Group eller McKinsey, og at ansatte flest ikke skjønner hva strategiene betyr for deres arbeidshverdag, sier Sonberg til Dagens Næringsliv.
Sonberg sier til Kampanje at Zynk vil fokusere på kommunikasjonsrådgivning innen de områder som er viktigst for virksomhetens ledelse  enten det gjelder strategi, posisjonering, endringsprosesser eller krisehåndtering.
 Zynk skal bistå ledere og deres organisasjoner med kommunikasjon i endringsprosesser, implementering av strategi eller situasjoner der ekstern kommunikasjon er kritisk for å oppnå forretningsmessige mål. Det er mange kommunikasjonsoppgaver i en organisasjon, men vårt fokus er kommunikasjon som må eies av ledelsen og som er kritisk for gjennomføringen av virksomhetens strategi, sier Claus Sonberg, nå partner og daglig leder i Zynk.
 I mine 20 år som konsulent har jeg erfart at mange gode strategier og ideer ikke ble gjennomført fullt ut fordi de ikke ble godt nok kommunisert internt, spesielt i mellomledernivået, og at det derfor ikke ble kraft nok i prosessen, sier Otterlei.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 13.09.2010 klokken 09.35