Takket være betydelig reduserte kostnader, et produkt i verdensklasse og bedre markedsforhold er det nå mer gunstige forutsetninger for en lønnsom ekspansjon for SAS. Vi skal både lansere nye ruter og øke frekvensen på eksisterende betydelig, sier kommersiell direktør Robin Kamark i SAS-konsernet.
Ruten Oslo-New York skal opereres daglig med en Airbus A330-300 som har 34 seter i forretningsklasse, 35 i Economy Extra og 195 i økonomiklasse. Ruten KøbenhavnÂShanghai skal fra starten gå fem ganger i uken med en Airbus A340-300.
Til våren lanserer SAS også fire nye ruter: Oslo-Munchen, OsloÂPalma, OsloÂSplit og StockholmÂVenezia. Den økte frekvensen på Europa-rutene skal komme fortløpende neste vår. I forhold til våren i år skal SAS tilby 150 flere avganger i uken på nøkkelruter.
 Vi får en ny Airbus A340 til vinteren, som tidligere annonsert, og enda en A340 neste vinter, noe som bringer vår langdistanseflåte opp till 11 flymaskiner. Vi setter også inn igjen tre Âshort haulÂ-fly, som har vært leaset bort, i løpet av våren 2011, sier Kamark
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 13.10.2010 klokken 12.50