I første omgang er det snakk om fem hoteller, som blant annet inkluderer The Royal Palm South Beach Miami. Innenfor dette konseptet lover Starwood Hotels & Resorts Worldwide sine nye kjedemedlemmer full uavhengighet, med muligheten til å dyrke sin egenart. Hotellene blir i fire stjerner pluss-segmentet, såkalte ”upper upscale hotels”.
Tribute Portfolio skal komplettere Starwoods allerede kjente The Luxury brand Collection.
I tillegg til The Royal Palm South Beach Miami åpner Tribute Portfolio nye hoteller i Asheville, Nashville, Savannah og Charleston – alle i USA. Starwood regner med å ha rundt 100 Tribute Portfolio-hoteller innen utgangen av 2020.
– Vi tror Tribute Portfolio blir en spennende løsning for hotelleiere med unike eiendommer, der man også ønsker å ivareta følelsen av uavhengighet, sier Starwoods administrerende direktør Adam Aron.
– Vår misjon med Tribute Portfolio er veldig enkel: å få frem fenomenale hoteller på fenomenale steder for våre SPG-medlemmer (lojalitetsprogram). Disse medlemmene utgjør mer enn halvparten av alle overnattinger i Starwood.
Hovedfokus for vekst i den nye kjeden blir i Nord-Amerika og Europa.