Vi tar sikte på å starte opp med langruter i løpet av andre eller tredje kvartal 2011, bekrefter Kjos overfor Finansavisen.
De tidligere omtalte planene går ut på å starte langruter til Nord-Amerika og Asia. Tanken er å starte med fire store fly, og senere øke til 15 fly. Satsingen skal legges i et eget selskap, skriver Finansavisen.
Opprinnelig var planen å starte allerede i år, men planene er blitt utsatt.
Les Norwegian utsetter langruter.
 Det vil ta rundt ni måneder å starte opp en operasjon når vi først har bestemt oss. Dessuten må vi være sikre på at vi har tilstrekkelig kapital tilgjengelig, sier Kjos.
Også det nye, norske selskapet Feel Air har lansert planer om langruter. Også disse er utsatt.
Ikke redd for lavkonjunkturene
Kjos ser ingen grunn til å frykte lavere etterspørsel på grunn av kutt i offentlige budsjetter i Europa.
 Jeg tror at effekten av gjeldskrisen i Sør-Europa for flybransjen er at de sterke blir sterkere, og de svake blir svakere, sier han.
De store flyselskapene, inklusive SAS, har meldt om en betydelig oppgang i etterspørselen på langruter siden mars i år.
Oppdatertav Stein Arild Iglebæk 18.06.2010 klokken 11.05