Tangen skrev blant annet at Kamarks påstand om at flymarkedet har endret seg dramatisk siden forbudet trådte i kraft, er rent sludder.
 Konkurransesituasjonen i flymarkedet var duopol i 2002. Den er duopol i 2011, skrev han.
Les også: Angriper Kamark-uttalelser.
 Tangen kan ikke ha fått med seg at Lufthansa, KLM og British Airways flyr tusenvis av nordmenn fra Sandefjord, Kristiansand, Stavanger, Bergen og Trondheim til sine egne knutepunkter i Europa. De svekker på den måten Gardermoen som knutepunkt  og de får tilby bonuspoeng, skriver Kamark i dagens debattinnlegg i Dagens Næringsliv.
Tangen etterlyser også en redegjørelse fra SAS om hva flyselskapet vil gjøre annerledes hvis forbudet oppheves. Kamark svarer at det handler om å få konkurrere med hele forretningsmodellen.
Tangens presisering av at bonusprogrammer er etisk tvilsomme, og at de i økonomisk språk heter returprovisjon, kommenterer Kamark ikke.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 06.01.2010 klokken 12.25