Skistar skriver i en fersk kvartalsrapport at selskapet har solgt 446 000 gjestedøgn ved seks vintersteder i Norge og Sverige per 19. desember, melder Finansavisen. Det tilsvarer 478 millioner svenske kroner, tilsvarende 416 millioner norske kroner.
73 prosent av kapasiteten i vinter er solgt, mot 80 prosent på samme tid i fjor. Også i nyttårshelgen er det fortsatt ledige rom.
 Den utviklingen er sammenfallende på Trysil og generelt på alle destinasjoner. Vi har en dårligere kalender å jobbe med i år, sier daglig leder Helge Bonden ved Skistar-eide Trysilfjellet Alpin til Finansavisen.
Daglig leder Ole Farmen i Hafjell Alpinsenter forteller til avisen at bookingen av hytter, leiligheter og hotellsenger lå rundt to prosent under nivået i fjor like før jul.
 De siste dagene før jul løsnet det. Nå ligger vi rundt ti prosent foran fjoråret med tanke på omsetningen for hele vintersesongen, sier Farmen.
Forventingene hos alpinanleggene er at en usedvanlig sen påske skal redde vintersesongen. 2. påskedag kommer først den 25. april.
 Ambisjonen er fortsatt at vi skal klare en like god sesong som i fjor, sier Bonden.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 28.12.2010 klokken 09.55