Det er Finansavisen som har foretatt en ringerunde til hotellkjedene og melder dette.
Markedsdirektør Turid Nyeggen i Thon-kjeden sier at de fortsatt har ledige rom de fleste datoene, men at særlig helgene er i ferd med å bli fulle.
 Vi har en jevn pågang av både norske og utenlandske gjester og vi håper jo at det skal være fullt her under VM, sier hun til Finansavisen.
Tar ikke ekstrabetalt
Nyeggen sier Thon-kjeden har satt opp prisene til høyeste normale nivå, men kjeden krever ikke mer for rommene enn i andre perioder med høy etterspørsel.
Det gjør heller ikke Choice, selv om belegget allerede nå er over 80 prosent i VM-perioden.
 Vi håper hele bransjen finner seg for god for å melke markedet med ekstremt høy prising under VM, sier direktør Roar Ingdal i Choice som framholder at arrangementet vil gi god Norge-reklame i lang tid hvis det blir vellykket.
Normalt er februar og mars rolige perioder, med et belegg rundt 70 prosent. Under VM tror Ingdal at det kommer til å bli fulle hus i hele osloregionen.
Markedsdirektør Lennart Johansson i First-kjeden forventer også høyt belegg disse ukene.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 08.12.2010 klokken 11.55