Da vi kjøpte Nordic-hotellene i Stockholm i juni i fjor, ønsket vi å bygge videre på dette unike brandet parallelt med vår tradisjonelle kjedesatsning. Hotellgjester har ulike behov. Vi vil ikke bare vokse i antall rom, like viktig er det å vokse i bredden. Med Nordic Choice Hotels kan vi kombinere store, solide kjeder, med unike, enkeltstående anlegg, sier administrerende direktør Torgeir Silseth i Nordic Choice Hotels.
Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med totalt 171 hoteller i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum. Selskapet har over 9250 ansatte, 24 463 rom og 5,5 millioner gjester årlig. Konsernet anslår selv sin skandinaviske markedsandel til å være 25 prosent.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 15.12.2010 klokken 09.10
Merkene i Nordic Choice Hotels:
Quality Hotels: 55 hoteller.
Quality Resorts: 13 hoteller og resortanlegg.
Clarion Hotels: 19 hoteller.
Clarion Collection: 42 hoteller.
Comfort Hotels: 33 hoteller.
Nordic Hotels & Resorts: åtte ulike hoteller og merkevarer  Nordic Light og Nordic Sea Hotel, Yasuragi Hasseludden i Stockholm, Aaronsborg, Copperhill Mountain Lodge, Selma Spa, Stenungsbaden Yacht Club og Farris Bad.