Vi har skilt ut en egen cruiseavdeling, Escape Cruises, som går med en million i resultat før skatt i år. Escape Travel håper vi vil ende opp med nærmere fem millioner i pluss. Og hvis vi tar med Carpe Diem kan vi plusse på enda en million på resultatet, sier administrerende direktør Tove Voss i Escape Travel til den siste utgaven av Travel News.
Hun forklarer de gode tallene blant annet med at selskapet tør å satse utradisjonelt.
 Vi har for eksempel satset på kataloger i en tid hvor det er mange som kun satser på nett. Vi har hatt en nettsatsing i tillegg, men jeg tror kataloger fortsatt er svært viktige, kanskje særlig for oss og med våre produkter. Dessuten satser vi på Karibia, et område som mange har utelatt. Faktisk er vi i ferd med å gi ut en katalog hvor vi viser fram ti eksotiske øyer i Karibia, forteller Voss.
Fortsatt er cruise, og ikke minst elvecruise, svært viktig for Escape.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 29.12.2010 klokken 10.15