Nettportalen US News & World Report har evaluert lojalitetsprogrammene til 16 internasjonale hotellkjeder ut i fra hvor mange hoteller som er inkludert i programmet, hvor mye må man overnatte før man har tjent en frinatt, hvor enkelt er det å opptjene og bruke poeng, og hvor fleksibelt er det enkelte lojalitetsprogrammet er.
På toppen av listen befinner Marriott rewards seg, mens Best Western Rewards ligger på plassen bak. Best Westerns gode plassering gjør at kjeden er bedre ranket enn eksempelvis Starwood, Hilton, Choice, Rezidor og Hyatt. Det framheves at Best Western Rewards-medlemmene kan opptjene og bruke poeng på over 4000 hoteller i mer enn 100 land. Samarbeid med mange flyselskap gjør at medlemmene kan tjene og bruke airline miles, og ønsker man ikke å bruke poengene på frinetter finnes det en rekke andre tilbud på produkter som gavekort, leiebil, billetter til konserter og teaterforestillinger, abonnement på magasiner og liknende.
– Vi er stolte av at lojalitetsprogrammet vårt Best Western Rewards oppnådde en så høy ranking i denne undersøkelsen. Best Western Rewards-medlemmene er våre aller mest trofaste gjester, og vi jobber hele tiden med å utvikle og strømlinjeforme lojalitetsprogrammet slik at det blir ennå mer attraktivt for gjestene våre, sier Hege Ramm, daglig leder og CEO i Best Western Hotels Norway, i en pressemelding.
Dette var de beste i undersøkelsen:
1. Marriott Rewards
2. Best Western Rewards
3. Starwood Preferred Guest
4. Hilton Honors
5. Choice Privileges