I en noe kryptisk melding på nettsidene Lofoten.info, hvor de faktiske regnskapsresultatene ikke blir tallfestet, heter det at årsresultatet ble forbedret med over 800 000 kroner i 2009. Det må bety at resultatet i 2008, som omtales som et formidabelt underskudd, var om lag minus 800 000 og i fjor noe over null
Videre heter det at god kostnadskontroll og inntektsoptimalisering er bakgrunnen for at Destination Lofoten har greid å snu et stort underskudd til overskudd. Tiltak for å øke inntektene har blant annet bestått i:
– Økning av medlemskontigenter, gjennomstnittlig 14 %
– Økning i kjøp av kommunale tjenester på 20 %
– Økt salg i online bookingsystem
– Salg av flere markedsføringstjenester
Til tross for overskudd i fjor, var 2009 ble et svært utfordrende år.
 Tapt egenkapital og stort underskudd måtte hentes inn, i tillegg ble Destination Lofoten sin administrasjon og turistinformasjonen rammet av vannlekkasjer. Sistnevnte resulterte i store merkostnader og tapt omsetning. Innflytting i nye lokaler ble også utsatt fra 1. april til slutten av mai 2009, som forsterket inntektstapet ytterligere, heter det på nettsiden.
Utsiktene for dette året er heller ikke bare bare lyse, selv om Destination Lofoten regner med at oppmerksomheten rundt Norwegian Travel Workshop, som i 2009 ble avholdt i Lofoten, vil gi drahjelp i markedsføringen.
 For å kunne lykkes med videreutvikling og en stabil, langsiktig drift er det en forutsetning at de økonomiske rammene er stabile. Store deler av selskapets finansiering er endret fra kommunale kjøp av tjenester og offentlige prosjektmidler til inntekt av kommersiell aktivitet. For 2010 er de samlede kjøp av kommunale tjenester redusert fra 990 000 (2009) til vel 800 000. Dette er den laveste summen siden 2002, står det på Lofoten.info.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 26.05.2010 klokken 09.15