Choice-eier Petter A. Stordalen forteller at på veggene finner du ikke tapet, men bar betong og grafittikunst. Det siste innen hotellteknologi er integrert i hotellopplevelsen. Hotellet har flipperspill og foosball i lobbyen og egen radiostasjon.
 Dette er neste generasjons hotellkonsept utviklet for neste generasjons hotellgjest. Her tenker vi nytt på alle områder. Hotellbransjen er konservativ. Med Comfort Hotel Xpress ønsker vi å lage litt positivt bråk, sier Stordalen.
Utradisjonelle arbeidsuniformer
Comfort Hotel Xpress ligger i Møllergata, og dermed i hjertet av Oslos konsert- og utelivsscene. Hotellet henvender seg til gjester med sans for en uformell og rocka atmosfære. Lobby og korridor er sprayet av grafittikunstnerne Sebastian Helling og Andreas Nordby. De ansatte kaller seg Stage Crew og uniformen består av jeans, t-skjorte og Converse-sko.
 Comfort Hotel Xpress er for den forretningsreisende som gleder seg til å skifte til AC/DC t-skjorte, plugge inn iPoden sin og jigge til favorittbandet. Eller for studenten som heller vil bruke pengene sine på pils enn på plysj, sier Stordalen.
Satser sosialt
Sosiale medier blir en primær kanal for gjestedialog. Hotellet ønsker å inkludere sine følgere på Twitter, Forsquare, YouTube og Facebook i konseptet, og gi dem mulighet til å forme hotelloppholdet før, under og etter. Inspirasjonen til hotellet har Comfort hentet fra citizenM i Amsterdam, Mama Shelter i Paris og Roger Smith Hotel i New York.
 For noen år siden var rimelig overnatting ensbetydende med et litt lurvete motell. Comfort Hotel Xpress svarer på et behov i markedet for rimelig og effektive overnattinger. I dag åpner dørene til en målgruppe som aldri tidligere har blitt hørt av et etablert hotellselskap, sier Thomas Westergaard, konserndirektør i Comfort Hotels.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 10.01.2010 klokken 09.50