Holmenkollen med VM på ski i mars 2011 og Den Norske Opera og Ballett er to viktige attraksjoner med internasjonalt potensial, som skal bidra til å sette Oslo og Norge på det internasjonale turistkartet de nærmeste månedene.
 Samarbeidet med VisitOslo, VM på ski og operaen vil være helt unikt, og vil bidra til å åpne helt nye markedsgrupper og derigjennom skape trafikk fra nye og viktige målgrupper i Tyskland, sier konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Color Line, Helge Otto Mathisen.
Det nye systemet er utviklet i samarbeid med BIT-Reiseliv og Innovasjon Norge, og er et ledd i planene om å etablere et nasjonalt system for bestilling av reiser til Norge på internett.
 Samarbeid og utvikling av opplevelsesbaserte produkter og salg gjennom internett er avgjørende for å lykkes internasjonalt, sier administrerende direktør Tor Sannerud i VisitOslo.
Om kort tid vil billetter til VM på ski eller operaen legges inn og gjøres tilgjengelig i det nye bestillingssystemet. I første fase rettes innsatsen mot nye, tyske målgrupper for cruise og temaferie i Oslo. Bare Tyskland alene utgjør et marked på flere titalls millioner turister.
Her kan du de se det nye systemet for reisebestilling.
Skrevet av Stein Arild Iglebæk 01.07.2010 klokken 08.55