Nordic Choice vant nylig prisen for «årets resultatskaper». Prisen deles ut hvert år av konsulentselskapet Euro Business School. Hotellkjeden har i løpet av 2013 oppnådd en salgsvekst på formidable 33 prosent. Suksessen forklares med tydelige mål i salgsarbeidet, tilpasset salgstrening og et nyetablert salgsakademi.
– Prisen for årets resultatskaper henger høyt, og i år hadde vi mange sterke nominasjoner fra virksomheter i flere ulike bransjer. Dokumenterte resultater knyttet til både salgsøkning, resultatgrad, omsetningsvekst, nye kunder og ikke minst kundetilfredshet må fremlegges for å bli vurdert. Nordic Choice har på kort tid oppnådd imponerende resultater på alle disse parametrene og er en verdig vinner av året pris, sier juryformann og administrerende direktør i Euro Business School, Per Kjetil Parr.
Han legger blant annet vekt på følgende resultater:
* Salgsøkning på 33,2 prosent.
* Totalt antall salgsrettede kundemøter økte med seks prosent.
* Gjennom tydelige mål i alle salgsmøtene har antall tilbud økt med 35 prosent fra 2012.
* Gjennom analyseverktøyet GAP Vision, avdekket Nordic Choice de viktigste driverne i salget for kundetilfredshet og lojalitet.
– Det holder ikke å ha verktøykassen i hus, hvis du ikke benytter deg av de redskapene du har tilgjengelig. Nordic Choice er et forbilledlig eksempel på hvordan en veldefinert prosess har blitt implementert og forankret i hele organisasjonen, sier Parr.
Prisen for årets resultatskaper ble overrakt Marianne Saga, Manager for Nordic Choice Sales Academy.
Tidligere vinnere:
2012: Tollpost Globe,
2011: Studentsamskipnaden i Bergen.