Bedriftene på denne listen er arbeidsplasser der ansatte føler trygghet, stolthet og fellesskap. De jobber hardt med konstant å forbedre situasjonen for sine ansatte og sette nye standarder for arbeidsplasser i fremtiden, sier China Garman, global adm. direktør i Great Place to Works.
Accors personalpolitikk er egentlig et konsept for å motivere og beholde dyktige medarbeidere til å være i stand til å sikre kundene god service på lang sikt. Siden 1985 har selskapet hatt programmet “Académie Accor” som går ut på å fremme internasjonal mobilitet for de ansatte i selskapet. For å støtte medarbeidernes kompetanseutvikling, motivasjon og lojalitet har konsernet en målsetting om at 75 prosent av hotellenes Genereal Managers skal utvikles gjennom intern forfremmelse frem til 2015.
For å tiltrekke seg nye talenter bruker Accor ulike verktøy som Facebook, LinkedIn eller Pinterest samt portalen AccorJobs. Portalen er tilgjengelig på 12 språk, den hadde overfem millioner besøkende i 2011, markedsførte 20 000 arbeidsplasser og praksisplasser og fikk nesten 500 000 søknader.
– Det er naturligvis veldig morsomt at det gode arbeidsmiljøet vårt får internasjonal anerkjennelse. Særlig ettersom vi har mange skandinaver som jobber på hotellene våre rundt om i verden, blant annet i Thailand, Russland og Australia, sier Jan Birkelund, salgssjef hos Accor i Skandinavia.