Hertz i partnerskap med Nordisk Film

Hertz leverte leiebilene da filmen «Den 12. mann» ble spilt inn sist vinter i Troms og Oslo. Nå har bilutleieren fått en treårig avtale med produksjonsselskapet.

0

Hertz skal levere leiebiler til samtlige filminnspillinger, og kunngjøringen skjer i forbindelse med premieren på filmen om motstandsmannen Jan Baalsrud 14. desember i Tromsø.

– Filminnspilleringer innebærer komplisert logistikk og et stort behov for raskt å kunne flytte mennesker og personell fra ett innspillingsted til neste. Vi er stolte av å være bransjens foretrukne bilutleiepartner, sier Cato Karlsen, Nasjonal Salgssjef Vare&Last i Hertz Norge.

Nordisk Film er ifølge en pressemelding om saken meget godt fornøyd med å kunne samarbeidet med Hertz som leverandør av leiebiler til sine filminnspillinger de neste tre årene.

– Hertz er en solid leverandør med fokus på brukervennlighet, tilgjengelighet og miljø. De har en stor bilpark med nye biler og varebiler i ulike størrelser. Dermed får vi dekket alle våre bilbehov på ett sted. I tillegg er det viktig for oss å ha en partner som kan levere biler over hele landet og ingen har bedre dekning enn Hertz, sier Aage Aaberge i Nordisk Film.

«Den 12. mann» var testen på om Hertz kunne levere, ifølge Aaberge.

– Hertz viste tidlig at de forsto våre behov under filminnspillinger. Transport av utstyr er en kritisk faktor under store filmproduksjoner, og når man spiller inn en film i Nord-Norge vinterstid må man kunne improvisere på kort varsel når værforholdene krever det. Folkene i Hertz er enormt serviceinnstilte og kunne stille med rett kjøretøy på rett sted på svært kort varsel døgnet rundt, sier Aaberge.

God tilgjengelighet, et stort utvalg kjøretøy og brukervennlige tekniske løsninger er viktige satsningsområdene for Hertz i Norge, sier Cato Karlsen i Hertz Bilutleie.

–  Vi satser knallhardt på tilgjengelighet, nye biler og ny brukervennlig teknologi. I tillegg jobber vi med nye leiekonsepter i sentrum av de største byene slik at folk som bor sentralt ikke har behov for å eie egen bil. Vi skal vokse til glede for både filmbransjen og resten av markedet, konkluderer Karlsen.

Share.

About Author

Bjørn Moholdt

Sjefredaktør, Travel News [email protected]

Comments are closed.